Business English- building client loyalty
W dzisiejszym poście postanowiłam podzielić się z Wami moim najnowszym pomysłem na lekcję z zakresu (ale nie tylko) Business English. Przyznam szczerze, że pierwszy raz natknęłam się na czasopismo "Sell It In English". Inspiracja spadła na mnie całkowicie przypadkowo, ale również bardzo dosłownie, z najwyższej półki mojego ulubionego sklepu. Czasopismo skierowane jest głównie do osób zorientowanych na sprzedaż oraz pracę z klientami w szeroko rozumianym kontekście biznesowym. Artykuły, które znajdują się w drugim wydaniu tej gazety nadają się świetnie na zajęcia konwersacyjne na poziomie B2/C1 lub wyżej.
Tekst, na którym oparłam swoje materiały to "Post-purchase service: how to build client loyalty" autorstwa Moniki Muchy. Zawsze kiedy widzę ciekawy artykuł wystarczy mi tylko chwila, żeby stworzyć plan lekcji konwersacyjnej i wykorzystać go w czasie zajęć. Uwielbiam pracować z uczniami zorientowanymi na język nieco bardziej biznesowy, ponieważ tematy sypią się jak z rękawa. Jeśli chodzi o materiały czysto konwersacyjne nie musimy obawiać się wyczerpania puli tematycznej. Prowadzę zajęcia z osobami pracującymi w różnych sektorach biznesu, natomiast przedstawiany i omawiany niżej artykuł jest świetny zarówno dla osób pracujących w dziale sprzedaży, marketingu, obsługi klienta oraz kadr. Jest na tyle uniwersalny, że możecie go wprowadzić również na zajęciach z pogranicza General English i Business English. W obu przypadkach sprawdzał się świetnie podczas moich zajęć.
Dla osób, które nie są w stanie nabyć już wydania czasopisma istnieje możliwość skorzystania z wersji elektronicznej artykułu w linku poniżej.
https://www.sellitinenglish.pl/featured-article/post-purchase-service-how-to-build-client-loyalty
Tekst napisany jest bardzo przystępnym, przejrzystym językiem, dzięki czemu nie sprawi problemów również osobom na nieco niższym poziomie.
Lekcja rozpoczynam od małej rozgrzewki, w której proszę uczniów o tzw. "brainstorming", który stanowi również wprowadzenie do tematu pracy z klientami. Może to być podanie skojarzeń związanych ze słowem "clients", które dodatkowo będzie stanowiło odwołanie do ich osobistych doświadczeń lub typowych problemów, które mogą wystąpić przy takiej współpracy. Następnie przechodzimy do części skojarzonej ze słownictwem i rodzajami klientów, które zostały omawiane w tekście. Pamiętajcie, że uczniowie dopasowując słowa do odpowiedniej kategorii powinni uargumentować swój wybór (mogą pomóc im w tym argumenty z tekstu lub własne doświadczenia, opinie).
Kolejna część "discussion" oparta jest na pytaniach przedstawionych w handoucie. Osobiście stanowią one dla mnie jedynie bazę pytań, każde zajęcia wyglądają nieco inaczej zależnie od doświadczeń ucznia. Wykorzystuję również zawartą w załączniku grafikę, aby uzyskać od uczniów pomysły na składowe tzw. "client loyalty" oraz możliwości budowania takiej lojalności w firmie.
Następnie przechodzimy do części opartej o vocabulary oraz użycie słownictwa w zdaniach.
Tekst jest na tyle rozbudowany, że obraca się również wokół tematów różnych grup wiekowych, co można wykorzystać w trakcie lekcji w jej ostatniej części. 4 i ostatni etap to dyskusja na temat budowania lojalności w firmie ucznia oraz omówienia pomysłów na budowanie takiej relacji w oparciu o punkty wymienione w tabeli.
Jako zadanie domowe proszę uczniów jak zawsze o stworzenie własnych przykładów zdań ze słownictwem z lekcji. Proszę również, żeby spróbowali pomyśleć o ostatnim zakupie jakiego dokonali i jakim typem klienta okazali się wtedy być.
ENJOY!
Building client loyalty
Tekst, na którym oparłam swoje materiały to "Post-purchase service: how to build client loyalty" autorstwa Moniki Muchy. Zawsze kiedy widzę ciekawy artykuł wystarczy mi tylko chwila, żeby stworzyć plan lekcji konwersacyjnej i wykorzystać go w czasie zajęć. Uwielbiam pracować z uczniami zorientowanymi na język nieco bardziej biznesowy, ponieważ tematy sypią się jak z rękawa. Jeśli chodzi o materiały czysto konwersacyjne nie musimy obawiać się wyczerpania puli tematycznej. Prowadzę zajęcia z osobami pracującymi w różnych sektorach biznesu, natomiast przedstawiany i omawiany niżej artykuł jest świetny zarówno dla osób pracujących w dziale sprzedaży, marketingu, obsługi klienta oraz kadr. Jest na tyle uniwersalny, że możecie go wprowadzić również na zajęciach z pogranicza General English i Business English. W obu przypadkach sprawdzał się świetnie podczas moich zajęć.
Dla osób, które nie są w stanie nabyć już wydania czasopisma istnieje możliwość skorzystania z wersji elektronicznej artykułu w linku poniżej.
https://www.sellitinenglish.pl/featured-article/post-purchase-service-how-to-build-client-loyalty
Tekst napisany jest bardzo przystępnym, przejrzystym językiem, dzięki czemu nie sprawi problemów również osobom na nieco niższym poziomie.
Lekcja rozpoczynam od małej rozgrzewki, w której proszę uczniów o tzw. "brainstorming", który stanowi również wprowadzenie do tematu pracy z klientami. Może to być podanie skojarzeń związanych ze słowem "clients", które dodatkowo będzie stanowiło odwołanie do ich osobistych doświadczeń lub typowych problemów, które mogą wystąpić przy takiej współpracy. Następnie przechodzimy do części skojarzonej ze słownictwem i rodzajami klientów, które zostały omawiane w tekście. Pamiętajcie, że uczniowie dopasowując słowa do odpowiedniej kategorii powinni uargumentować swój wybór (mogą pomóc im w tym argumenty z tekstu lub własne doświadczenia, opinie).
Kolejna część "discussion" oparta jest na pytaniach przedstawionych w handoucie. Osobiście stanowią one dla mnie jedynie bazę pytań, każde zajęcia wyglądają nieco inaczej zależnie od doświadczeń ucznia. Wykorzystuję również zawartą w załączniku grafikę, aby uzyskać od uczniów pomysły na składowe tzw. "client loyalty" oraz możliwości budowania takiej lojalności w firmie.
Następnie przechodzimy do części opartej o vocabulary oraz użycie słownictwa w zdaniach.
Tekst jest na tyle rozbudowany, że obraca się również wokół tematów różnych grup wiekowych, co można wykorzystać w trakcie lekcji w jej ostatniej części. 4 i ostatni etap to dyskusja na temat budowania lojalności w firmie ucznia oraz omówienia pomysłów na budowanie takiej relacji w oparciu o punkty wymienione w tabeli.
Jako zadanie domowe proszę uczniów jak zawsze o stworzenie własnych przykładów zdań ze słownictwem z lekcji. Proszę również, żeby spróbowali pomyśleć o ostatnim zakupie jakiego dokonali i jakim typem klienta okazali się wtedy być.
ENJOY!
Building client loyalty
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz