Was it a ghost? - Past Simple

Od dawna zastanawiałam się nad przygotowaniem rzetelnej, uporządkowanej lekcji wprowadzającej moich uczniów w temat Past Simple. Ponieważ wszyscy moi uczniowie opanowali czasownik "to be" wręcz perfekcyjnie, postanowiłam w podobny sposób (jednak już nieco rozbudowany i ubarwiony) przedstawić im przeszły odpowiednik tego czasownika, czyli "was" oraz "were".

Zarówno z czasownikiem "to be" w formie teraźniejszej, jak również z dzisiejszą lekcją, więże się mały pomocnik, którego moi uczniowie znają już w przeróżnych odsłonach i szczerze uwielbiają :)

Najprościej było mi wyjaśnić im zastosowanie tzw. inwersji gramatycznej w języku angielski, używając postaci ducha :) Dla każdej odmiany czasownika - tutaj "was" oraz "were" przygotowałam osobnego duszka na kolorowych, grubych kartkach. Wspólnie, oczywiście po odpowiednim wyjaśnieniu tematu, umieszczaliśmy ducha przy odpowiedniej osobie (I/You/He/She....).
Nie muszę chyba wspominać, że zanim przeszłam do tłumaczenia struktury pytań, uczniowie już dobrze wiedzieli na czym cała sprawa będzie polegać :D W przypadku pytań duszek "fruwa" na początek zdania i dzięki temu każdy z moich uczniów perfekcyjnie ogarnia pytania oparte na inwersji ;)



W międzyczasie, w ramach przećwiczenia zdań twierdzących z czasownikami, każdy z uczniów otrzymał swój zestaw, a ich zadaniem było zaznaczenie rzeczonego DUSZKA w zdaniach.

1. Aby pobudzić nieco kreatywność pierwsze samodzielne zadanie, polega na wymyśleniu 5 zdań (o sobie oraz innych osobach), z których 2 powinny być fałszywe, a pozostałe, prawdziwe. Zaczynam ja, a później każdy ma chwilę na stworzenie własnych zdań i w dwójkach, bądź ze mną decydujemy, które z nich są True, a które False.

e.g.  I was on a spaceship last summer.
My mum was at the hospital two weeks ago.
My friends were at the party on Sunday.
I was on a tree this morning.
My dog was in a doghouse yesterday.

2. Zdania twierdzące ćwiczymy również z moimi najmłodszymi opisując zdjęcia z telefonów. To jedna z ulubionych części zajęć moich uczniów. Jeśli wiemy, że może to być dla nich problem i znalezienie odpowiedniego zdjęcia zajmie im pół lekcji. Proszę ich o przygotowanie zdjęcia na poprzednich zajęciach. Oto kilka moich zdjęć, które sama opisuję jako wzór, wykorzystując poniższe zdania:



1. WHERE - I was on holiday/ in the mountains/ at the beach/at home/ at work/ in the red phonebox
I was in London/ in Katowice.

2. WHEN- I was in London 2 years ago.

3.WHO- I was with my family/ friends/ school friends/ LEO MESSI :D

4. HOW LONG- I was in London for 2 weeks.
We were....

5. WHAT- I was at the museum/ at the cinema/ at the park......
We were......

6. FEELINGS- I was happy/ excited/ surprised...
My mum was.....
My friends were....
We were....

7. EXTRA INFORMATION - WEATHER- It was sunny/ rainy/ cloudy...
The hotel was cheap/expensive/ comfortable....
The restaurant was


2. Na bazie tego przygotowałam również ćwiczenie reading + writing.
Reading to tzw. holiday postcard, a zadaniem uczniów jest przeczytanie tekstu i podkreślenie wszystkich przeszłych form czasownika "to be", które znajdą na swojej drodze.
Następnie otrzymują ode mnie pusty handout, na którym muszą (wzorując się na poprzednim zadaniu) stworzyć własną pocztówkę. Może być inspirowana własnymi przeżyciami lub tzw. "dream holidays", ale z przeszłej perspektywy. Niektórzy uczniowie lubią opcję z pisaniem o najgorszych/ najlepszych wakacjach.

PDF do pobrania:

Postcard- reading version
Postcard- writing SV

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 English on fleek , Blogger