GRAMMAR ON FLEEK- Present Continuous
Często powtarzam, że najprostsze rozwiązania są najlepsze. Staram się uciekać od kserówek i uzupełniania niewiele znaczących dla uczniów zadań gramatycznych. W dzisiejszym wpisie posłużyłam się jednym z odcinków krótkich video o Jasiu Fasoli dostępnych na youtube. Moim celem było utrwalenie struktury czasu Present Continuous.
Do przeprowadzenia lekcji będzie potrzebne nam:
1. video link znajdziecie tutaj : Mr Bean - Present Continuous
2. zestaw zdań do uzupełnienia dla każdego ucznia
3. obrazki jako post-watching exercise
Lekcję wprowadzam po prezentacji materiału objaśniającego użycie oraz strukturę czasu Present Continuous oraz odpowiednim przećwiczeniu przez uczniów. Uczniowie oglądają filmik, w międzyczasie uzupełniają luki odpowiednio końcówkami oraz odpowiednią formą "to be". Wszyscy powinni znać już zasady dodawania końcówek do czasowników, dlatego jeśli jest taka konieczność, z czasowników zapisanych na kartce należy wykreślić np. "e" i dodać odpowiednio końcówkę. Po obejrzeniu video, wspólnie sprawdzamy poprawność zdań. Następnie uczniowie w małych grupkach, (zazwyczaj pracuję w grupach 8 osobowych i dzielę ich na dwie grupy 4-osobowe) bez pomocy kartek próbują ułożyć historyjkę z rozsypanych obrazków. Opcjonalnie możemy spróbować ułożyć ją wspólnie. Na koniec każdy z uczniów otrzymuje po 1 pytaniu do obrazka "what's Mr. Bean doing in this photo?"
Ps. Każdy z uczniów powinien dostać listę nowych słówek i powinny one zostać odpowiednio wprowadzone przed zajęciami.
Plik do pobrania poniżej:
Mr Bean - materials
Zachęcam do przetestowania :) Cheers!
Do przeprowadzenia lekcji będzie potrzebne nam:
1. video link znajdziecie tutaj : Mr Bean - Present Continuous
2. zestaw zdań do uzupełnienia dla każdego ucznia
3. obrazki jako post-watching exercise
Lekcję wprowadzam po prezentacji materiału objaśniającego użycie oraz strukturę czasu Present Continuous oraz odpowiednim przećwiczeniu przez uczniów. Uczniowie oglądają filmik, w międzyczasie uzupełniają luki odpowiednio końcówkami oraz odpowiednią formą "to be". Wszyscy powinni znać już zasady dodawania końcówek do czasowników, dlatego jeśli jest taka konieczność, z czasowników zapisanych na kartce należy wykreślić np. "e" i dodać odpowiednio końcówkę. Po obejrzeniu video, wspólnie sprawdzamy poprawność zdań. Następnie uczniowie w małych grupkach, (zazwyczaj pracuję w grupach 8 osobowych i dzielę ich na dwie grupy 4-osobowe) bez pomocy kartek próbują ułożyć historyjkę z rozsypanych obrazków. Opcjonalnie możemy spróbować ułożyć ją wspólnie. Na koniec każdy z uczniów otrzymuje po 1 pytaniu do obrazka "what's Mr. Bean doing in this photo?"
Ps. Każdy z uczniów powinien dostać listę nowych słówek i powinny one zostać odpowiednio wprowadzone przed zajęciami.
Plik do pobrania poniżej:
Mr Bean - materials
Zachęcam do przetestowania :) Cheers!
Znakomite! Jak się cieszę, że znalazłam ten blog.
OdpowiedzUsuńdziękuję! Cieszę się, że materiały są przydatne :)
Usuń