Likes and dislikes- lesson plan
Obecnie z moimi trzecioklasistami jesteśmy na etapie utrwalania czasownika „like” w przeczeniach i twierdzeniach, w 3 osobie liczby pojedynczej „she” oraz „he”. Bardzo często końcówka „s” jest dla nich problemem, są przyzwyczajeni do konstrukcji „I like”, „I don’t like”, a tu nagle pojawia się końcówka „s” i jakieś „doesn’t”.
2. Matching game.
Podobnego typu grę przetestowałam z inną grupą przy czasownikach "can" oraz "can't", możecie znaleźć ją na moim blogu we wcześniejszym wpisie. Uczniowie otrzymują 4 karty przedstawiające cztery różne osoby. Dookoła umieszczone zostały dwa zielone i dwa czerwone kółka, reprezentujące jedzenie, które lubią lub też nie, dane osoby. Zadaniem uczniów jest odczytanie słowa odnalezienie karty obrazkowej i dopasowanie w odpowiednim miejscu. Punkt otrzymuje osoba, która poprawnie ułoży zdanie np. "She likes chocolate but she doesn't like broccoli"
Całość musimy koniecznie zalaminować, a do obrazków najlepiej jest dokleić rzepy.
Chciałabym podzielić się z Wami dzisiaj kilkoma pomysłami na przećwiczenie końcówki „s” oraz przeczenia z „doesn’t”, u uczniów którym została już wprowadzona teoria i chcemy podczas kolejnych zajęć utrwalić ten aspekt gramatyczny.
- Guessing game
Ten schemat ćwiczenia sprawdza się w moich grupach przy wielu tematach. Stosowałam go już przy słownictwie związanym z członkami rodziny, przedstawianiem ich, wprowadzaniu słówek związanych z emocjami, a teraz postanowiłam wyszukać kilka zdjęć, które będą obrazowały co lubią, a czego nie lubią przedstawione na nich osoby. U mnie sprawdza się kapitalnie. Część zdjęcia jest zasłonięta znakiem zapytania, pod zasłoniętą częścią znajduję się obrazek przedstawiający jedzenie. Zadaniem uczniów jest zgadywanie co może kryć się pod spodem, a co za tym idzie tworzenie zdań „She likes pizza” „She doesn’t like broccoli” „He likes tomato soup” „He doesn’t like pasta”
Po tym jak każdy podzieli się swoimi typami możemy pokazać uczniom odpowiedni obrazek i wspólnie stworzyć prawidłowe zdanie.
2. Matching game.
Podobnego typu grę przetestowałam z inną grupą przy czasownikach "can" oraz "can't", możecie znaleźć ją na moim blogu we wcześniejszym wpisie. Uczniowie otrzymują 4 karty przedstawiające cztery różne osoby. Dookoła umieszczone zostały dwa zielone i dwa czerwone kółka, reprezentujące jedzenie, które lubią lub też nie, dane osoby. Zadaniem uczniów jest odczytanie słowa odnalezienie karty obrazkowej i dopasowanie w odpowiednim miejscu. Punkt otrzymuje osoba, która poprawnie ułoży zdanie np. "She likes chocolate but she doesn't like broccoli"
Całość musimy koniecznie zalaminować, a do obrazków najlepiej jest dokleić rzepy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz