Flashcards

Na co dzień pracuję z dziećmi w wieku przedszkolnym, ale również z klasami 1-4 i młodzieżą. Flashcards uważam za jedno z najlepszych sposobów na budowanie dynamiki zajęć. Chyba każdy zgodzi się ze mną co do tego, że stanowią one niezaprzeczalne, nauczycielskie "must have". W dzisiejszym wpisie przedstawiam wam moje top 5 aktywności opartych na flashcards.



1. Guessing game

Tradycyjna wersja tej aktywności polega na zakrywaniu kawałku karty obrazkowej, tak aby uczniowie mogli próbować odgadywać, co przedstawia obrazek w całości. Dla moich najmłodszych tworzę od jakiegoś czasu flashcards, których odpowiedni kawałek zakrywam znakiem zapytania. Moi uczniowie mogą zgadywać co kryje się za znakiem zapytania wymieniając pojedyncze słówka, ale spokojnie możemy użyć tego sposoby do przećwiczenia przeróżnych struktur gramatycznych. U mnie super sprawdziły się feelings i emotions - odgadywanie "She's happy/ He's angry..." ; temat family - "this is my....." oraz czasownik like w 3 osobie liczby pojedynczej "She likes pizza. She doesn't like carrots"



2. Meksykańska fala

Niestety nie dysponuję żadnymi zdjęciami ukazującymi Wam sposób przeprowadzenia tej aktywności, ale daję słowo, że jest niezwykle prosta i całkowicie uniwersalna. W ten sposób możemy uatrakcyjnić każde zajęcia, niezależnie do tematu. Przyznam, że szczególnie dobrze sprawdza się w średnich grupach (ja próbowałam tej aktywności na mojej 8-osobowej grupie i wyszło super!).
Potrzebujemy jedynie odpowiedniej ilości kart obrazkowych (ja używałam np. flashcards dołączonych do podręcznika Give me five level 1 dotyczących jedzenia). Każdy, wliczając w to mnie, otrzymał po jednej karcie obrazkowej. Falę rozpoczyna wskazana wcześniej osoba, wstając z miejsca, podnosząc kartę i wypowiadając nazwę przedmiotu ukazanego na karcie obrazkowej. Kolejni uczniowie odpowiednio szybko muszą wstawać, jeden po drugim, nazywając swoje karty. Ja z moją grupą ćwiczyłam również wypowiedzi "I like..../ I don't like..../ I love...", dlatego aktywność nieco urozmaiciliśmy. Każdy wstając musiał wypowiedzieć odpowiednie zdanie o swoim obrazku. Ważna jest odpowiednia koncentracja uczniów, dlatego zadanie jest bardzo angażujące :)


ps. oby nie wyszło, jak powyżej :D


3. Kaboom


Myślę, że tej aktywności nie muszę nikomu przedstawiać. Bomby ukrywam pomiędzy słówkami, które aktualnie ćwiczymy. Moi uczniowie kochają kaboom, jednak w zależności od grupy wiekowej i innych elementów, muszę przekształcać zasady gry. W niektórych grupach, zamiast oddawania mi zdobytych flashcards, uczniowie którzy wylosowali "kaboom", muszą wykonać poprawnie pewne zadanie, które dobrze powinni znać z naszych zajęć - odpowiedzieć na pytanie, wykonać zadanie oparte na "find and bring me...", "slither like a snake" itd. opcji mamy bardzo dużo :) Do tej aktywności wykorzystuję własnoręcznie przygotowane karty "kaboom".






4. Loteria

Potrzebna nam będzie odpowiednia ilość kopert oraz odpowiadająca im ilość kart obrazkowych. W każdej kopercie umieszczamy kolorowy kartonik z opisaną ilością punktów, które grupa może otrzymać, jeśli uda im się odpowiednio nazwać przedmiot na nim zaprezentowany lub użyć odpowiedniej struktury gramatycznej, Na górze tablicy zapisujemy litery alfabetu A, B, C, D a po lewej stronie liczby 1, 2, 3, 4. Uczniowie wybierają odpowiednią kopertę wskazując np. na one A. Wtedy mają chwilę, żeby udzielić odpowiedzi. Na końcu gry sumujemy punkty.


5. Paper ball / wieża z flashcards

Na koniec zostawiłam dwie uwielbiane przez moich uczniów aktywności. Wzbudzają maksymalne emocje i zaangażowanie u najmłodszych, ale również starszych grup. Wieża z flashcards polega na układaniu kolejno papierowego lub plastikowego kubeczka, na nim karty obrazkowej i tak w kółko (zależnie od tego, ile wytrzyma nasza konstrukcja :D). Oczywiście nie tylko o układanie nam chodzi. Uczniowie kładąc kolejne obrazki muszą je odpowiednio nazwać lub w starszych grupach stworzyć odpowiednie zdanie.


























Paper ball kochają szczególnie moi najmłodsi uczniowie. Każdy otrzymuje pustą kartkę papieru w formie A4. Każda osoba otrzymuje zadanie- na kartce należy przedstawić jedno ze słówek i nie pokazywać reszcie grupy. Gotowe obrazki kolejno zbijamy w papierową kulę, jeden obrazek w drugi. Na samym końcu pozostaje nam kulę rozwinąć. To również zadanie uczniów. Rozwijając kolejne kartki tworzą zdania z przedstawionym obrazkiem lub nazywają rzecz/ przedmiot.

2 komentarze:

Copyright © 2014 English on fleek , Blogger