Weird jobs - lesson plan for teens

Nowy lesson plan, którym chciałabym się z Wami podzielić skierowany jest do osób uczących młodzież. Moja grupa kończyła właśnie temat "jobs" i bazując na słownictwie zawartym w podręczniku postanowiłam lekcję nieco uatrakcyjnić.

Zajęcia rozpoczynam prezentacją, w czasie której uczniowie mogą puścić wodze wyobraźni i zgadywać jaki temat zajęć dla nich przygotowałam. Tutaj na podstawie obrazków niektórzy byli przekonani, że będziemy rozmawiać o housework, male and female roles, hobbies. Niektórzy byli bardzo blisko, wspominając "coś o jobs?". Temat są bowiem "summer jobs". Taki sposób wprowadzenia do zajęć stosuję bardzo często. Już od samego początku zmusza do myślenia, ale nie demotywuje kategoryzując odpowiedzi na "złe" i "dobre".
Po tym, jak temat zostanie ujawniony, wspólnie próbujemy przejść do brainstormingu, próbując podzielić się przykładami prac wakacyjnych, które mogą być wykonywane przez młodzież.
Zwykle przykłady są bardzo zróżnicowane i każdy wpada na jakiś pomysł.

Listę przykładów uzupełniam:
* grocery bagging
* working at a restaurant
* dog walking
* babysitting
*car washing
* handing out leaflets
* pet sitting/ pet grooming
* newspaper delivery


Discussion rozpoczynamy otwartą sytuacją "Imagine you take part in no money challenge- which job would you be doing for one month??"
"What skills do you need for the jobs?"

W kolejnej części przechodzimy do tematu weird/ strange jobs.  Znowu próbuję uzyskać przykłady od moich uczniów, a po krótkiej dyskusji przedstawiam im resztę prezentacji, która zawiera przykłady z życia wzięte. Prezentuję im obrazki oraz pytania załączone do obrazka "Who is a professional sleeper?" "Who is a pet food tester?". W tej części chcę, żeby spróbowali podać mi opis tej pracy, czym dana osoba może się zajmować na co dzień. Zabawne odpowiedzi są najlepsze "A professional sleeper heats beds for people who sleep there after work" :D
Po zaprezentowaniu przykładów każdy otrzymuje jedno z wyświetlanych pytań "Would you rather be......?" Odpowiedź należy oczywiście uargumentować w odpowiedni sposób.

Aby lekcja jeszcze bardziej prowokowała do dyskusji i myślenia stosuję zwariowane ogłoszenia o pracę. Tradycyjne przykłady zaczęły powoli nudzić moich uczniów, dlatego wybrałam 5 przykładów dziwnych zawodów
1. Fake Facebooker
2. Nail Polish Namer
3. Dog surfing instructor
4. Ostrich babysitter
5. Professional hugger.



Na tablicy porozwieszałam krótkie ogłoszenia, zawierające małe podpowiedzi, jakiej osoby poszukuje pracodawca, jakie są wymagania oraz czym ewentualnie będzie się zajmował pracownik. Pod każdym ogłoszeniem znajdują się numerki do zerwania. Uczniowie podchodzą do tablicy, czytają teksty oparte na słownictwie z działu "jobs", decydują która praca może do nich pasować, zrywają numerek i zajmują swoje miejsca. Próbuję uzyskać od każdego odpowiedź dlaczego wybrał właśnie to ogłoszenia i jak myśli czego może dotyczyć/ jaka może być ta praca.
Po krótkiej rozmowie z każdym, prezentuję im jakie przykłady kryją się pod którym ogłoszeniem za pomocą obrazków i nazw zawodów. Tutaj pytam ich również o opinię, czy ta praca może spełniać ich oczekiwania, czy są zaskoczeni, czy byliby gotowi wykonywać tego rodzaju pracę (pytania zależnie od poziomu uczniów).

Na slajdzie wyświetlam tabelkę, którą następnie każdy próbuje uzupełnić biorąc pod uwagę swój wybrany z ogłoszenia zawód, jeśli ktoś zerwał numerek reprezentujący "ostrich babysitter" próbuje odpowiedzieć na 3 pytania "What is this job about?" "what are your responsibilities" "what personal qualities are important?" Następnie wspólnie prezentujemy pomysły i komentujemy wypowiedzi.

* Ponieważ prowadzę zajęcia w bardzo małych grupach, a czasu również mamy dość dużp (90min) czasem starcza mi również lekcji na ostatnią aktywność. Proszę uczniów o użycie Internetu i telefonów komórkowych. Mają 5-10min na wyszukanie na polskich stronach oferowanych prac dla młodzieży. Po upływie czasu dzielimy się informacjami o najbardziej popularnych ofertach. Na zakończenie przedstawiam moim uczniom slajd o Camp America. Jeśli ktoś ma jakiekolwiek informacje o obozie/ pracy, próbuje wytłumaczyć innym na czym polega. Jeśli nikt o nim nie słyszał znów wspólnie próbujemy dojść do tego, czym może się zajmować Camp America. Krótko przedstawiam im ogólny zarys przedsięwzięcia i proszę o wykonanie zadania domowego.

Każdy powinien znaleźć kilka informacji o Camp America i podzielić się z nimi na kolejnych zajęciach. Proszę ich również o przemyślenie opinii na temat wyjazdu.


MATERIAŁY DO POBRANIA


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 English on fleek , Blogger