Second conditional? OK... But first, let me take a selfie!

Rok szkolny właśnie się rozpoczął, a co za tym idzie czas na materiały, które pozwolą nam przeprowadzić proste, ale angażujące i kreatywne zajęcia bezpodręcznikowe. 
Niedawno odbyła się czwarta edycja wydarzenia edukacyjnego Eduweek, podczas którego dzieliłam się z wami pomysłami na lekcje z bardzo małym nakładem przygotowania ze strony nauczyciela. Temat tak bardzo wam się spodobał, że idąc za ciosem, przygotowałam kolejne pomysły, tym razem z wykorzystaniem telefonów komórkowych.
Uwielbiam przeróżne nakładki i naklejki dostępne w aplikacji messengera i Instagrama, umożliwiające wcielenie się w śmieszne postaci, zwierzęta, a nawet drinki z lodem :D Muszę jednak przyznać, że jest jedna rzecz, za którą nie przepadałam jako uczeń... Okresy warunkowe... Do tego jak ich swobodnie używać i jak tłumaczyć moim uczniom ich wykorzystanie doszłam sama, metodą prób i błędów. Wiem, że temat nie jest prosty, lekki i przyjemny, chyba więc jedyne co możemy zrobić, to zastosować bardzo łatwe i przyjemne, a co za tym idzie dające efekty ćwiczenia?



Do przeprowadzenia tej lekcji niezbędne będą telefony. Wystarczy nawet jeden na parę. Jestem jednak pewna, że prawie każdy z waszych uczniów ma własny telefon zawsze przy sobie. Poza telefonem potrzebne będą nam dwie aplikacje- Instagram i messenger. Jeśli Wasi uczniowie nie posiadają konta na Instagramie, możecie skorzystać tylko z aplikacji Facebooka lub ewentualnie Snapchata. Możemy również tak dobrać uczniów w pary, żeby ci, którzy aplikacji nie posiadają, pracowali z osobami, które korzystają z nich na co dzień.

Pomysły na zajęcia oparte na utrwaleniu 2 okresu warunkowego.

  • Finish/Begin my sentence.
W przypadku tej aktywności każdy uczeń rozpoczyna od wybrania nakładki/filtra na zdjęcie i zrobienia selfie. Zdjęcie należy zapisać i stworzyć początek jego opisu w drugim okresie warunkowym np. If today was Halloween...., bez zakończenia. Innym wariantem jest zakończenie, bez początku opisu np. .... I would scare my friends and neighbours. Zadaniem innej osoby z klasy, po wymianie zdjęć i zdań, jest dokończenie zdania własnymi pomysłami. Na zakończenie lekcji dzielimy się wszystkim z klasą i sprawdzamy, czy udało się ułożyć identyczne początki/zakończenia. 
UWAGA! Przy tego typu aktywnościach na samym początku wyznaczcie wszystkim konkretny limit czasowy. Jeśli tego nie zrobimy, klasa może zacząć robić sobie masę zdjeć i zapomnieć o idei zadania. Ja zawsze tłumaczę wszystkim, na czym ćwiczenie polega i czego od nich oczekuję.




  • Guess what I mean
Kolejna propozycja jest nieco podobna do poprzedniej, opiera się jednak na ćwiczeniu struktury "If I were....". Identycznie jak w opisanym wyżej przykładnie, wszyscy robią sobie selfie z nakładką i tworzą początki zdań np. "If I were an animal, I would be a .....". Zadaniem wybranej osoby z klasy jest odgadnięcie poprzez tworzenie zdań - "If Kasia was an animal, she would be a cat" oraz podanie argumentu uzasadniającego wybór np. because she likes sleeping very much.
Czasami zdarza mi się poprosić uczniów o stworzenie testu z trzema alternatywami odpowiedzi, spośród których ich koledzy i koleżanki powinni wybrać prawidłowe odpowiedzi. Zdecydowanie bardziej wolę jednak pierwszą opcję tego ćwiczenia.



























  • Question time!
Ostatnim zadaniem jest przećwiczenie pytań w oparciu o zdjęcia. Po wykonaniu selfie, uczniowie układają pytania do zdjęć, z użyciem konstrukcji drugiego okresu warunkowego. Jest to świetne ćwiczenie utrwalające strukturę i wplatające elementy speakingu i argumentowania.
Np. "What would you do if you saw your English teacher on TV?"
"What would you do if you saw a dancing pineapple?"
"What would you do if you met your favorite actor/actress/youtuber?"
"How would you react if you went back in time?"
"Where would you go if you won expensive, exotic holidays?"







W zakładce "więcej efektów" na Instagramie znajdziecie również filtry z chmurkami do tworzenia dialogów. Dzięki nim będziecie mogli stworzyć różne śmieszne komiksy, niekoniecznie inspirowane okresami warunkowymi. Tego typu ćwiczenie świetnie zainspiruje uczniów do tworzenia własnych treści pisanych, a wam umożliwi zaangażowanie wszystkich w bardzo udaną lekcję bezpodręcznikową!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 English on fleek , Blogger