Hop on and enjoy London!

Powoli dobiega końca kolejny rok szkolny. Moi uczniowie już czują wakacje i zakończenie roku, a nastroje są nieco luźniejsze. Postanowiłam, że dużą część naszych ostatnich zajęć poświęcę lekcjom kulturowym oraz wakacyjnym.

Przygotowałam scenariusz zajęć oraz pomoce edukacyjne, dzięki którym bez problemów przeprowadzicie zajęcia w waszych klasach młodzieżowych oraz grupach dorosłych. Zasada całych zajęć jest bardzo prosta. Pracujemy metodą sytuacyjną, czyli przy każdym kolejnym stanowisku odgrywamy odpowiednią scenkę. Ja pracuję z bardzo małymi pięcioosobowymi grupami, dlatego do zadania mogę włączyć wszystkich. Jeśli chcecie wykorzystać ten pomysł w pracy z większymi grupami takie same stanowiska możecie przydzielić kilku osobom, jednak wtedy powinniście odpowiednio nadzorować ich pracę własną.


1. Getting around London- Tourist Information

Przy tym stanowisku jedna osoba odgrywa rolę turysty, który poszukuje najlepszego dla siebie środka transportu podczas pobytu w Londynie. Uczeń otrzymuje kartkę, na której umieściłam punkty (w języku Polskim oczywiście), o które należy zapytać.
Pozostałe osoby otrzymują karty środków transportu- bus, underground, taxi, tram. Na nich znajdują się informacje (tym razem w języku angielskim ponieważ pochodzą z materiałów autentycznych), które pełnymi zdaniami "pracownicy" informacji turystycznej powinni przekazać "turyście".
"Turysta" odwiedza każdy punktu informacji turystycznej, zbierając przy tym informacje na temat środków transportu, a następnie wybiera ten, który najbardziej pasuje do jego wymagań/możliwości finansowych. Uczeń powinien ostatecznie uargumentować dlaczego wybrał taki środek transportu.







2.  I'm lost!

Tym razem wybieramy innego ucznia, który odgrywa rolę zagubionego turysty. Scenka odbywa się na Oxford Street, a reszta uczniów wciela się w role przechodniów. Tak jak w przypadku poprzedniego zadania, tutaj uczeń również otrzymuje kartkę z poleceniem i pytaniami, które powinien zadać. Inne osoby otrzymują mapkę metra oraz wskazówki, którymi powinny odpowiedzieć na pytania, tym razem są to wskazówki obrazkowe. Po rozmowie ze wszystkimi osobami, "turysta" powinien wybrać drogę, która jest według niego najszybsza, najtańsza i uargumentować swój wybór.








3. At the ticket office - London Eye

Kolejna sytuacja to po prostu wizyta w London Eye, przed którą należy zakupić bilet. Ponieważ tych autentycznych biletów nie miałam wystarczajo dużo, żeby starczyło dla każdego i wszystkich scenek, postanowiłam stworzyć je sama. Kartę sytuacyjną otrzymuje uczeń "turysta", a bilety osoby pracujące w kasie biletowej.






4. Enjoy your meal- at the restaurant.

Ostatnia scenka to sytuacja typowo restauracyjna. Stworzyłam menu z najbardziej typowymi brytyjskimi potrawami. Każdy z uczniów przyjmuje rolę sławnej osoby, na tę okoliczność wydrukowałam różne maski sławnych osób pochodzących z Wielkiej Brytanii. Uczniowie wcielają się w role i przeprowadzają scenki zgodnie z wytycznymi z kartek.










Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2014 English on fleek , Blogger